הצטרפו אלינו!

בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים לא ייבחנו בשנת הלימודים הקרובה במבחני המיצ”ב החיצוניים אלא רק במיצ”ב פנימי

12 אוגוסט 2013 18:58 | יש עתיד

מבחני מיצ"ב

שר החינוך, הרב שי פירון,  הכריז על שנת הלימודים הקרובה, תשע"ד, כשנת למידה מעמיקה, בבסיסה בחינה יסודית של מטרות הלמידה והתאמתן למאה ה- 21. בליבת העשייה הפדגוגית לשנת הלימודים הקרובה יעסקו מפקחים, מנהלים ומורים בלמידה משמעותית, המחברת ידע ומצוינות עם תפיסה ערכית רחבה והפנמה של תכני הלימוד. לצד תהליכי עומק אלה, מצטרפים שינויים מערכתיים ומשמעותיים אותם  מובילים במשרד החינוך - פרסום מסמך ההלימה (מיקוד) ושינוי לוח בחינות הבגרות. 

 

שנת הלימודים הקרובה תהווה פרק זמן מוגדר להתארגנות מחודשת. בהתאם לזאת, תוקם ועדה מקצועית בראשות הראמ"ה, אשר תמליץ על מתווה מעודכן למבחני המיצ"ב. הוועדה תכלול נציגי משרד החינוך מנהלים, מורים, מומחים מהאקדמיה, מומחים בתחומי החינוך, מדידה והערכה ונציגי ציבור. הוועדה תציג את המלצותיה במהלך שנת הלימודים תשע"ד, והמתווה יישום באופן הדרגתי בבתי הספר, החל משנת הלימודים תשע"ה.  

 

עד לפרסום המלצות הוועדה, לא יתקיימו מבחני המיצ"ב החיצוניים. בתי הספר ייבחנו במבחני מיצ"ב פנימיים.  כמו כן, סקרי האקלים הבית ספרי ימשיכו לפעול במתכונתם הרגילה בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים. מתכונת דומה תופעל מהשנה הקרובה גם בחלק מהחטיבות העליונות.

 

החלטה זו מהווה חלק מהמדיניות הכוללת, אשר מוטמעת במערכת החינוך לצורך שיפור חווית ההוראה והלמידה, פינוי  זמן ומרחב לתהליכי למידה משמעותיים ומעמיקים, שיאפשרו למידה מגוונת, חווייתית, קידום מצויינות, הישגים לימודיים ערכיים ושיח מורה-תלמיד. כל אלה יטמיעו תשתיות עמוקות של ידע, שבסופו של דבר יובילו לקידום ההישגים של מערכת החינוך הישראלית,  ולשיפור המדדים הבינלאומיים.

 

שר החינוך, הרב שי פירון: "מבחני המיצ"ב הם כלי מדידה והערכה חשובים, שעלינו להעמיק בהם, אך במתכונתם הנוכחית לא ניתן להמשיך עוד. אני רואה חשיבות רבה בהתקדמות שעשתה מערכת החינוך בנושא ההערכה, בביסוס  תהליכי עבודה וקבלת החלטות. אך, למרבה הצער, לצד אלה אנחנו רואים, שבשנים האחרונות התגברו ההשלכות השליליות של המבחנים על תהליכי ההוראה והלמידה. מבחני המיצ"ב במתכונת הנוכחית הפכו לשוט המכה בבתי הספר, המכה במורים ובתלמידים. תופעת ההכנה הממוקדת למיצ"ב התחזקה יתר על המידה, והובילה בחלק מבתי הספר לשיבוש סדרי הלמידה. אני רוצה שכל מורה יוכל לממש את שליחותו החינוכית המקצועית. אני מחזק את ידיה של ראמ"ה כגוף מקצועי ורואה בה שותף מרכזי ומוביל במהלך זה. אני מאמין שלמידה משמעותית ומדידה מדודה תוביל לשיפור בהישגים הלימודיים ולקידום מצויינות".

כתבות נוספות שיעניינו אותך

איפה הכסף? נעזור לך למצוא

אזרחים שזכאים למענק ופיצוי מהמדינה נתקלים בבירוקרטיה מסורבלת ומידע חסר על זכויותיהם.
השבוע פתחנו מרכז פניות עבורכם. מערך מתנדבים עם יועצים פרלמנטרים וחברי כנסת מחכים לפניות ויעשו הכל כדי לסייע לכם לממש את זכויותיכם.
השירות בחינם ובשמחה.

המשך לקריאה

ח"כ יוראי להב הרצנו יוזם תכנית סיוע לסטודנטים

הממשלה הצביעה על סגר שני בלי שתהיה לה שום תוכנית איך לא נגיע לסגר שלישי. הנה התוכנית שלנו:

המשך לקריאה

תכנית 6 הנקודות של יש עתיד תל״ם

הממשלה הצביעה על סגר שני בלי שתהיה לה שום תוכנית איך לא נגיע לסגר שלישי. הנה התוכנית שלנו:

המשך לקריאה

מצא את מטה השטח הקרוב אליך